29-07-19

Hallo iedereen,

Ik heb geweldig nieuws de meeste van jullie zullen het al wel op het nieuws gehoord of gezien hebben.
Maar ik mag nu dus officieel weg. De OTS is opgeheven!
Na een '' gevecht'' van een jaar, en dan ineens mag ik echt weg!! Het is echt geweldig!!
Mijn vader zeilt met mij mee tot Portugal om eventueel nog de laatste dingetjes te testen en te verbeteren zodat Guppy helemaal veilig en goed is als ik alleen weg ga.
Vanuit Portugal begint de officiele reis en tot die tijd is het dus geen probleem als er mensen, in dit geval dus mijn vader, meevaren.
Onderweg zal ik, op mijn weblog, regelmatig stukjes schrijven.

25-07-10

De laatste dagen echt enorm druk met de boot. Zoals altijd bij boten zijn ze nooit af. Maar we zijn nu echt bezig met de laatste dingetjes, zodat Guppy helemaal klaar is voor haar en natuurlijk ook mijn grote reis.
Ik heb inmiddels alle zeilen inclusief een nieuwe mooie gekleurde halfwinder. Misschien raad je het al, hij is natuurlijk hoofdzakelijk Rood.
Ook heb ik een zonnekleedje, in de tropen is dat erg belangrijk en met het weer nu merk je ook al dat het erg fijn is als er ergens schaduw is.
Dinsdag is er weer een uitspraak. Ik ben benieuwd, deze keer heb ik wel wat hoop. Jeugdzorg vind dat ik goed mijn best heb gedaan om aan alle voorwaarden te voldoen.
En dat het afgerond is. Ze hebben gezegd dat ze de OTS per direct willen stoppen. Alleen de Kinderbescherming blijft volhouden dat ik het psychisch niet aan zou kunnen.
Raar natuurlijk omdat ik vorig jaar al een psychisch onderzoek gehad heb en daar kwam uit dat ik het zou moeten kunnen.
Ik ben nu alweer een jaar ouder waarom zou ik het nu ineens niet meer kunnen?
In ieder geval willen ze de OTS met 12 maanden verlengen. Als de rechters een beetje objectief zijn heffen ze de OTS op. Maar ik heb het afgelopen jaar genoeg meegemaakt, en het zou me niks verbazen als ze gewoon weer iets anders verzinnen. Ook al zou dat nu wel een beetje raar over komen Als alles loopt zoals ik wil kan ik ergens in de komende 2 weken vertrekken om richting Portugal te komen. En daar vandaan verder te zeilen.
Ik heb er zin in!!

16-07-10

het zonnenpanelenrek staat er prachtig op! het past echt bij guppy en ik heb meteen een mooie uitkijkpost. nu kunnen we de windvaan werkend maken. de zonnenpanelen zitten er al op en zijn aangesloten.
De afgelopen 2 dagen ben ik druk bezig geweest met overlevingstrainingen bij falck nutec op de maasvlakte. Ik heb geoefend met een reddingsvlot in een speciaal zwembad waar ze golven wind en regen kunnen maken.Ook heb ik geoefend met een aantal noodsignalen, zoals de rookpot en handstakellichten. Daarna heb ik nog wat brandjes geblust.
Ze hebben me nog wat extra dingen op ehbo gebied geleerd zoals jezelf een injectie geven en het hechten van wonden.
Aan het einde mocht ik met een groep mee in de freefall boat die ze daar ook hebben. Dat is voor mijn reis natuurlijk niet van toepassing, maar het was wel erg leuk om een keer mee te maken.
Vandaag was de laatste schooldag en ik heb mijn rapport opgehaald. Daarna heb ik de nieuw gestofeerde kussens in mijn boot gelegd. het was een beetje oudbollige bekleeding en nu is het mooi rood. Voordat ik verdere vragen krijg, Ja mijn lievelingskleur is rood. daarom is de boot rood en de gehele bekleding nu dus ook. En ik vind het prachtig!
Nu het vakantie is kan ik de hele dag op guppy zijn, en ik kijk er enorm naar uit om eindelijke het zeegat uit te varen.

11-07-10

De afgelopen dagen druk geweest met verstaging vervangen bij van der Neut masten. Inmiddels ben ik zo vaak de mast in geweest dat ik bijna elke vierkante cm van beide masten kan dromen.
We hebben de totale verstaging van de boot vernieuwd en een aantal dingen veranderd. Zo hebben we hebben de kotterstag wat naar achteren gezet, omdat je anders met de genua vast zat als je over stag ging.En ook kon je door de kotterstag de ankerbak niet goed open doen.
We hebben er een diamant verstaging erbij gemaakt. Die moet de druk op de mast verminderen als ik de stormfok gebruik. Eerst zorgde alleen de bakstagen daarvoor maar als die met storm los schieten ben je wel meteen je mast kwijt, en dat wil ik toch wel voorkomen. Vandaag ben ik de hele dag samen met een alluminiumbedrijf aan het zonnenpanelenrek dat achter op de boot komt bezig geweest. Morgen word hij op de boot gemonteerd. Verder zijn we een beetje de laatste dingen aan het afronden, en weer naar de volgende rechtszaak toe leven.

10-07-10

Proces verbaal.vervalst!

Eindelijk hebben we na een half jaar de processen verbaal van de rechtszaak in oktober en december.Dit na herhaaldelijk verzoek van onze advocaat. Omdat het de enige rechtszaak was die enigzins eerlijk was verlopen, wilden we graag het proces verbaal hebben omdat daar echte feiten in zouden moeten staan.Overigens zou een proces verbaal automatisch binnen een week bij onze advocaat moeten zijn! We hadden de processen verbaal nog steeds niet, en de advocaat dreigde met een kort geding. Een week later kregen we ze dan, maar ze zijn vervalsd. Mijn vader, ik en de advocaat waren er zelf bij en we weten wat er gezegd is, maar ze hebben het hele proces verbaal veranderd. Dingen die de rechter gezegt heeft staan ineens onder jeugdzorg en wat de rechter gezegt heeft staat er niet eens in, en wat wij hebben gezegt hebben ze zo omgebouwd dat niemand er iets mee kan. Het was de enige rechtszaak die eerlijk was verlopen, maar ook daar hebben ze weer een oplossing voor bedacht. We kunnen het wel aantonen want het proces verbaal klopt op een heleboel punten niet met de uitspraak.! In die rechtzaak zijn er concrete afspraken gemaakt onder welke voorwaarden ik weg zou mogen,nu heb ik daar allemaal aan voldaan,maar nu ze het proces verbaal vervalst hebben kunnen ze gewoon weer nieuwe dingen gaan bedenken
dit is gewoon corrupt!

22-06-10

Vandaag is Guppy uit het water gehaald om de vaste driebladsschroef van de kleine motor te vervangen door een 2 blads klapschroef.
En natuurlijk gewoon een algemene check, kon ik ook meteen alle restanten visnet uit mijn schroef verwijderen. Dat gaat wel even makkelijker als in het water.
Aan het eind van de dag is hij met een nieuwe nu nog glimmende schroef , en verwijderd visnet weer het water in gegaan.

20-06-10

De rechtszaak.

Er waren weer drie rechters en twee griffiers nodig om mijn zaak te behandelen. Het is schijnbaar erg lastig om een keer een beslissing te nemen. Ik heb ruimschoots aan alle voorwaarden van de rechtbank Utrecht voldaan, dan zou ik weg mogen. Maar schijnbaar is nog steeds iedereen bang dat ze verantwoordelijk gesteld kunnen worden.

Helaas zit het weer wat tegen, maar we zijn lekker binnen in mijn boot met allerlei klusjes bezig. Ook heb ik zeilkleding gesponsord gekregen met mijn eigen naam achterop!!

15-06-10

Afgelopen weekend ben ik solo met Guppy naar Engeland gezeild. Vrijdag middag gelijk uit school ben ik naar de Roompotsluis gevaren,om koers te zetten naar Engeland. Het eerste stuk had ik stroom mee maar behoorlijk wind tegen en dat levert aardig wat golven op. Maar Guppy gedroeg zich heel erg goed in de golven. Eenmaal helemaal op open zee heb ik het grootzeil er bij gezet. De wind was nog steeds recht tegen en dus ben ik maar op de motor verder gevaren en heb het grootzeil strak in het midden gezet. Tegen de nacht kwam er een goede wind en heb ik de bezaan erbij gezet. En tegen de ochtend kon ik zelfs de Genua uitrollen en liep ik 7.1 Knoop!!
Zaterdag rond 12 uur loop ik de haven van Lowestoft binnen. Ik heb afgemeerd in de Marina. Er waren ook verscheidene mensen die me daar gelijk herkenden. En een gesprekje met me aanknoopten. Dat was erg gezellig.
Zondag ochtend 5 uur stond ik op, het was al licht en er stond niet veel wind. Ik wist dat de wind s’middags verder tegen zou gaan draaien dus hoe vroeger ik weg ging hoe langer ik nog zou kunnen zeilen.
Eenmaal buiten bleek er toch genoeg wind om heerlijk te kunnen zeilen. En met alle zeilen op liep ik dan ook weer 7 knoop.
Dat ging lekker zo. Ik stond voor op de boeg over de eindeloze watermassa te staren toen er ineens een vin naast de boot omhoogkwam. Er zwom een dolfijn naast de boot!! Dit had ik op de noordzee nog niet meegemaakt.
Tegen de middag was ik bij de eerste grote vaarroute de wind was al wat gaan draaien en de Genua kon er al niet meer bijstaan. Na een tijdje was de richting die ik moest varen zo tegen de wind in dat ik maar heb besloten om de motor te starten. Toen ik midden in de shipinglane was stopte de motor er abrupt mee. Ik ben bij de motor gaan kijken maar kon niets ontdekken. Meteen ben ik naar het zwemplateau gerend en jahoor er hing een groot visnet in de schroef. Waarom nu? Midden in de hoofd shipinglane kon dat niet even wachten? Ik probeerde de kleine motor te starten om toch maar uit de shipinglane te komen want zeilend ging dat ook niet lukken. Maar dat was tevergeefs want na een paar seconden zat het net ook in de schroef van de kleine motor. Dan zit er nog maar 1 ding op.
Zwemmen.
Zonder verder ook maar te aarzelen ben ik in mijn wetsuite en mijn lifeline om met een toen nog scherp mes het water in gegaan en heb geprobeerd het net uit de schroef te halen. Met wat moeite lukte het om in ieder geval de schroef van de kleine motor vrij te krijgen en de meeste flarden van de grote schroef af te halen.
Eerst maar eens proberen uit de vaarroute van de grote jongens te komen dat moest met de kleine motor ook wel lukken. Want zoveel wind stond er niet, anders had ik ook wel zeilend uit de shipinglane kunnen komen .Toen ik een paar uur later weer een beetje opgewarmd de shipinglane uit was besloot ik om toch nog maar een keer het water in te gaan nu het nog licht was. Na een gevecht van een uur heeft het net toch gewonnen en ben ik op de kleine motor verder gevaren. De flarden had ik er wel zover afgekregen dat het niet meer heel erg remde en het ook niet meer in de kleine schroef kon komen.
Iets later dan gedacht liep ik 's nachts de Roompot sluizen weer aan . Ik heb de boot door de sluis gevaren en lag rond 5 uur te kooi. Al met al was het weer een geweldige ervaring.

Maandag natuurlijk de rechtszaak dus veel tijd voor uitslapen was er niet. Jeugdzorg heeft in de rechtszaal hun aanvraag van 1 maand gelijk veranderd en hebben een verlenging van 2 maanden aangevraagd. Voor zover bekend zal de uitspraak op donderdag zijn. Ik snap niet waarom ze een verlenging aangevraagd hebben. Met mijn tocht naar Engeland, en alle andere voorwaarden die ik het afgelopen half jaar heb volbracht, heb ik nu toch echt aan alle voorwaarden van de rechtbank Utrecht voldaan. En dat was de eis.

14-06-10

Natuurlijk heb ik het nieuws over Abby ook gevolgd, en ik leef erg met haar mee.
Ze heeft natuurlijk al behoorlijk wat tegenslag gehad met de kapote stuurautomaat en nu ligt haar mast overboord. Gelukkig is er niks ernstigs gebeurd.
Ik hoop heel erg voor haar dat ze genoeg geld bij elkaar krijgt om haar boot te redden. Of dat er mensen zijn die de mogelijkheid hebben tot het redden van haar boot. Want ik kan me best voorstellen dat je er problemen mee heb om je boot op deze manier achter te laten.

Abby ik wens je veel geluk en hopelijk ben je snel weer samen met je boot.

06-06-10

De hoofdmotor staat erin!!
Afgelopen maandag werd er een gloednieuwe Volvo van 40 PK in mijn Guppy gehesen en donderdag hebben wij het eerste proefrondje gevaren, dat was echt geweldig helemaal volgas loopt de boot wel 7.5 knoop en met beide motoren 8 knoop. Het lijkt wel een raceboat.
Het is natuurlijk wel een zeilboot maar een goede motor is toch ook wel heel erg belangrijk.
Ik heb uit de media vernomen dat de volgende rechtszaak op 14 juni is, alleen heb ik daar nog geen officieel bericht van ontvangen,
dat er een verlenging was aangevraagd van 1 maand was mij wel bekend, alleen niet wanneer de rechtszaak zou plaatsvinden.

27-05-10

Vrijdag ben ik naar Knevel & van den Brink geweest. Het was echt een aparte ervaring. weer eens wat anders. Maar eigenlijk wil ik het liefste alleen maar zeilen.
Ik heb mijn cursus ehbo helemaal afgerond.
Gisteren heb ik ook nog een extra opleiding bij rescue gedaan die ze speciaal voor mij gemaakt hadden.
het was erg nuttig en ik heb er veel van geleerd.
Vandaag ben ik nog gaan zeilen, het ging tijdens het zeilen ineens een stuk harder waaien en de boot lag flink op z'n kant. Maar hij zeilde wel heel erg mooi.Ik had de genua en het grootzeil opstaan. Toen het nog wat harder ging waaien besloot ik toch maar om de genua in te rollen. Op een gegeven moment hoorde ik een knal. het oog van het achterlijk van het grootzeil was uitgescheurd. Ik kon het grootzeil reven of gewoon op de fok verder varen. Ik heb besloten het grootzeil toch maar naar beneden te halen.
Ik ben met deze harde wind nog heerlijk op de fok terug naar de haven gezeild. Kortom weer een geweldige zeildag. dit zijn nog de oude zeilen van de boot dus op zich is het niet zo erg dat het zeil nu stuk is. Want de nieuwe zeilen zijn al bijna klaar.

15-05-10

Ik ben lekker bezig op mijn boot, Het begint echt al ergens op te lijken. Vooral nu het zonnetje er weer bij komt. De nieuwe vallen en landvasten zitten er op en ook de fenders heb ik opgepompt. Ik ben ook tot de ontdekking gekomen dat je vanaf de top van de hoofdmast heel goed de ondiepe plekken van de Grevelingen ziet. Ik was even in beide masten geklommen voor inspectie. Ik had de fotocamera meegenomen en heb een paar foto's van het bovenaanzicht van mijn boot gemaakt.

Vandaag is ook Jessica Watson binnengelopen in Sydney. Welcome home Jessica
Velen zeggen dat ze het record niet gehaald zou hebben omdat ze te weinig gezeild heeft. Maar het gaat niet om het aantal mijlen. Volgens het Guinness book of world records moet je alle meridianen over gezeild zijn en de evenaar overgevaren hebben. En volgens mij heeft Jessica daar allemaal volledig aan voldaan. Anyway ze is non-stop de wereld rond gezeild, dat is een feit en een behoorlijke prestatie. Als ik vorige zomer was vertokken was ik nu mischien wel in Sydney geweest. Had ik haar samen met al die andere duizenden mensen kunnen verwelkomen.

Ik ga nu een weekje met school op kamp. Dus dat wordt een hele week niet zeilen!! Heb ik wel weer wat in te halen als ik terug ben.

08-05-10

gister weer lekker met mijn boot gevaren. Hij vaart echt fantastisch. En hij gaat enorm hard. Jammer dat ik niet meteen op zee kan varen. De boot gaat zo hard dat de grevelingen een beetje te klein is.

04-05-10

Zondag is mijn boot tewater gegaan. En gedoopt natuurlijk. Het was slecht weer,veel wind en regen, maar toch stonden er nog mensen te kijken. Na afloop hebben we met bekenden gezellig geproost op de Guppy. Hij ligt nu heerlijk langzij de boot waar ik op woon.Vanuit het patrijspoort in de woonkamer kan ik hem goed zien. In het water ziet hij er nog mooier uit, boten horen tenslotte ook in het water.
Er zijn nieuwe afsluiters in gemaakt maar gelukkig zijn die allemaal waterdicht. Ook de nieuwe schroefas en het roer zijn goed waterdicht.
Gisteren heb ik mijn rubberbootje en de nieuwe lijnen op gehaald,allebij gesponsord. Het weer was niet echt uitnodigend om aan de boot te gaan werken.Vandaag is er ook veel wind maar gelukkig schijnt de zon ook nog. Een mooie dag om mijn dingy en mijn motortje uit te testen. Helaas kan ik met mijn boot nog niet varen, omdat de hoofdmotor er nog steeds niet in staat. De keerkoppeling is op de testbank afgekeurd, deze moet nu gereviseerd worden. Op het 2de motortje vaart hij ook prima, alleen met zoveel wind ga ik liever niet met een boot van bijna 12.50 meter en maar een 10 pk hulpmotortje de grevelingen op.

30-04-10
        Zondag gaat de boot te water!!

Eindelijk gaat mijn boot het water in. De Guppy speciaal voor mij ontworpen, zit er op en de zwarte sierstreep is er ook op geschilderd. Verder zijn alle laatste dingetjes afgerond. Zondag zal mijn boot rond een uur of 2 tewater worden gelaten, in Den Osse. Ik heb nu vakantie en kijk er echt naar uit om met mijn eigen boot te gaan varen.
Gisteren heb ik een boot vanuit Loosdrecht naar Zeeland gevaren. Het was wel een tochtje met hindernissen. Gelijk in het begin weigerde de motor al achteruit te slaan. En neutraal had hij ook geen zin in. Gelukkig moest ik vooruit en deed hij dat nog wel. Een beetje lastig bij sluizen en het afmeren, Maar het is goed voor mijn copingsvaardigheden zullen we maar zeggen. Toen ik eindelijk bij de Krammersluizen aankwam weigerde de motor te starten. Nog een paar keer proberen, alleen toen kwam er rook vanaf. Oke wat nu? Ik denk dat de startmotor stuk is en probeer de motor met de hand te starten, Dat lukt en zo voer ik het laatste deel. Het was gelukkig een hele ouderwetse diesel met kleppenlichters die je nog met de hand kan aanzwengelen. Dat is een van de redenen waarom mijn boot 2 motoren heeft. Dan heb ik dat probleem teminste niet.

25-04-10

Dit weekend is er weer een hoop gebeurd.
We hebben een zwarte streep op de opbouw geschilderd en de strepen bij de waterlijn zitten er ook op.
Zelf heb ik de antifouling erop geschilderd, Ik had allemaal zwarte stippen op me gezicht!!
Het lijkt nu net of de scheg die door nimbus erop is gemaakt altijd al op de boot zat.
het weekend werd helemaal geweldig toen ik hoorde dat er een nieuwe motor in mijn boot komt.
Zondag is mijn oude motor uit de boot gehaald.
We zijn nu de fundatie aan het aanpassen zodat de nieuwe motor er straks in kan.
Ik hoop dat de boot volgende week het water in kan.
De naam word er deze week opgeplakt. Er is een hele mooie guppy ontworpen die groot op de boeg van mijn boot komt.
En dan is hij helemaal klaar voor de duik in het zoute nat.
Ik ga binnenkort ook mijn rubberbootje ophalen, kan ik vast oefenen met mijn gloednieuwe Mercury motor.

Het is jammer dat de media het doet voordoen alsof abby er mee is gestopt.  Abby gaat gewoon door met haar wereldreis,alleen niet meer non-stop . Nu doet ze hetzelfde als ik.   Ik zal nu flink moeten doorvaren om het record nog te kunnen halen.

18-04-10

Eindelijk lekker windstil weer. We hebben de romp afgelakt , nu alleen nog de strepen en de guppy erop plakken.
Het dek hebben we ook helemaal opnieuw geschilderd. De boot lijkt wel nieuw!!
Ik heb vandaag mijn theorie cursus EHBO afgerond. En ik ben geslaagd!!
Verder heb ik dit weekend weer even lekker kunnen zeilen, weliswaar met een andere boot. Omdat mijn boot nog niet in het water ligt.
Maar het komt steeds dichterbij!
Ik kijk er zo naar uit om met mijn eigen boot te gaan zeilen.  ondertussen heb ik ook aan bijna alle punten van de rechtbank voldaan en op papier gezet. Wat een werk zeg. En veel punten hebben niet eens met mijn reis te maken.

10-04-10

Het hoger beroep zit er weer op. Nu de uitspraak maar afwachten.
Ik zou het geweldig vinden als die OTS nu eens voorbij zou zijn, kan ik me eindelijk voor 100% met mijn schoolwerk en reis bezighouden.
  De boot heeft inmiddels 4 lagen verf. Normaal zou dit wel genoeg zijn ,maar hij dekt nog steeds niet. Dat ligt natuurlijk aan de kleur. Ik ben vast aan het wennen hoe het is om straks mijn huiswerk op de boot te maken. Zo ben ik lekker op mijn boot , en heb mijn huiswerk ook nog af.  tussendoor ben ik begonnen het dek te schuren,want die wil ik ook graag opnieuw geschilderd hebben.  Tussen het zeilen en werken door speel ik ook nog het spelletje sail simulator 2010 . Het is echt mooi gemaakt , maar wel heel apart om zo te zeilen, achter de computer.

01-04-10

De boot is rood!

De eerste 2 lagen verf zitten erop.
De boot is knalrood geworden.Al mijn andere boten behalve mijn optimist waren wit ,dus nu maar eens wat anders.Maar het staat echt heel mooi. Ik hoop dat het weer binnenkort wat opknapt zodat de andere lagen verf erop kunnen.
Het nieuwe roer hangt er inmiddels ook in. Nu nog even een helmstok maken als extra stuuroptie.
We hebben een generator ingebouwd die ook kan dienen als reserve motor,voor het geval de hoofdmotor er een keer mee ophoudt.
Dan kan ik in ieder geval altijd veilig een haven aanlopen.

24-03-10

Ik moest dit weekend zoals wel vaker weer een boot delivery doen. Deze keer naar friesland.
Zaterdag had ik helaas veel regen, dus ik kwam totaal doorweekt en ook nog eens in het donker in Lelystad aan. En toen had ik  zondag natuurlijk de wind recht tegen. Maar dat hoort er allemaal bij. Mijn telefoon heeft de reis helaas niet overleefd.
Ik was namelijk zo stom om die midden op het ijsselmeer in het water te laten vallen.
Helaas was het zondag wel weer wat kouder. Ik kijk er echt naar uit om in warmere gebieden te gaan varen, die kou is maar niks.
Gelukkig heeft Nederland de warmte alweer een beetje teruggevonden en hoef ik niet meer door een halve meter sneeuw naar school te fietsen.
De boot kan dan binnenkort ook eindelijk geschilderd worden.
Ik ben ondertussen ook begonnen aan mijn EHBO cursus via het internet.
En ik heb ook net mijn nieuwe zonnepanelen opgehaald.

laura

17-03-10

Het is eindelijk eens wat warmer.
Gisteren heb ik de verf voor mijn boot besteld, er gaat aardig wat verf op zo’n grote boot zeg.
Wel 10 blikken!!! En dat is alleen nog maar de rode verf.
Hopelijk kan hij volgende week geschilderd worden, want nu is hij wel een beetje saai,met die geschuurde romp.
Binnen ben ik ook al begonnen met schuren,er moet namelijk veel opnieuw gelakt worden.
Het is nu echt een enorme rotzooi, maar het moet eerst een rotzooi worden voordat het mooi word.
Het nieuwe roer is ook al bijna klaar, er moeten nog nieuwe lagers gedraaid worden en dan kan hij worden gemonteerd.
Ik begin al een beetje aan het Zeelandse leven te wennen, het is hier wel een heel stuk rustiger als in het midden van het land. Maar dat is wel lekker.
Met de sponsoring gaat het ook goed, ik heb een hele nieuwe set zeilen gesponsord gekregen van zwaan sails. Daar ben ik echt heel blij mee.
De zeilen die bij de boot zelf zaten waren namelijk niet meer al te best. Ook heb ik een rubberbootje van Rien de Wolf en een buitenboordmotortje van Mercury gesponsord gekregen.
Natuurlijk ben ik ook nog bezig met de punten van de rechtbank.
Ik moest van de rechters een cursus EHBO volgen, Ik krijg van 'Iedereen E.H.B.O.' een EHBO cursus gesponsord waar ik leer hoe ik mezelf kan helpen als er wat gebeurt. Ze moeten daarvoor een speciaal programma opstellen. Dat komt omdat je bij een normale cursus natuurlijk alleen leert hoe je een ander kunt helpen.

12-03-10

Ik ga mijn weblog maar eens bijhouden, nu er weer wat gebeurd.
Ik heb gemerkt dat ik nog steeds niet uit het nieuws verdwenen ben.
Sta je gewoon ergens te wachten, loopt er iemand met een krant langs.
En ja hoor het kan niet missen, “Laura Dekker verhuist naar zeeland” staat er.
Eerst dacht ik ik zal het wel niet goed gezien hebben. Maar toen ik later die krant zag ging ik toch even kijken. En het stond er echt. Ik kwam er achter dat het niet de enige krant was waar het in stond.
Maar goed mijn leven gaat gewoon door en ik laat het maar langs me heen gaan.
Nu mijn woordvoerder zelf op reis gaat, zal ik zelf wel weer iets voor de media moeten doen.

Vorige week zondag ben ik naar de hiswa geweest, daar was ik al een tijd niet meer geweest.
Het was erg leuk om er weer eens te zijn .ik heb ook met een hoop bedrijven gepraat over mijn sponsoring.
Verder ben ik natuurlijk erg druk met mijn boot. Hij is helemaal kaal geschuurd, en ik ben van plan om de boot rood te schilderen.
Voor op de boot komt een grote guppy (ps. ik zoek nog iemand die een mooie wil ontwerpen)
Ik heb besloten dat de boot toch maar weer guppy gaat heten.
Nu is de boot niet meer echt een guppy,maar ik wil toch graag met een guppy de wereld rond, alleen is ie nu wat groter.
verder zijn we een nieuw roer aan het maken,voor een betere balans van de boot.
Ik hoop dat hij over een paar weken in het water kan,en hopelijk word het dan beter weer en kan ik er lekker mee gaan zeilen.

27-02-10

Een nieuwe boot

In het vorige nieuws schreef ik dat ik op zoek ben naar een nieuwe boot, omdat ik nu aan zoveel eisen moet voldoen dat de hurley 800 echt te klein werd.
Ik kan nu met zeer veel vreugde melden dat ik een andere boot gekregen heb om te gebruiken voor mijn reis.
Ik ga nu de wereld rond met een jeaneau gin fizz ketch.
De boot is 11.50 meter lang ,dat is wel even wennen vergeleken met de hurley 800, 8.5 meter.
Ook het verschil dat deze boot 2 masten heeft in plaats van 1 is wel even wennen.
Maar ik heb al wel vaker met een boot van 13.5 meter gezeild en dat beviel me eigenlijk heel goed.
En ik ben tenslotte ook op een 2 master geboren.
De breedte van deze boot is ook enorm, hij is namelijk 3.76 m breed en maar liefst 1.90 diep.
De boot staat nu nog op de kant maar zodra we het onderwaterschip en de romp opnieuw geverfd hebben ,er een nieuwe roer onder zit en nog een aantal andere kleine werkzaamheden zijn verricht aan het onderwaterschip, is hij klaar om zo het water in te duiken. En dan kan ik er voor de eerste keer mee gaan zeilen.
Ik kan nu nog even geen foto’s op de site zetten maar ik zal binnenkort foto’s van mijn nieuwe aanwinst op de site plaatsen.
Ik ben enorm blij met de boot, Maar natuurlijk is er ook aan deze boot weer een hoop werk,voordat ik ermee weg kan.
Ik ben samen met mijn vader al vol goede moed begonnen met het schuren van de boot,Zo kan ik goed merken dat deze boot wel heel wat groter is. Maar ik zal er wel wat voor over moeten hebben.
Zodra het wat warmer word en het stopt met regenen ga ik gelijk beginnen de boot verder klaar te maken voor mijn wereldreis. Ik zal vanaf nu ook wat meer op mijn site gaan schrijven, En een blog bij gaan houden van de meest recente gebeurtenissen.